onsdag 7. januar 2015

Feiret jul på "hytteisolat"


Etter mange renn før jul var det deilig og få en roligere periode med mindre renn og mer trening. Når det blir så mange renn rekker man ikke trene så mye som man burde for å opprettholde formen. Jeg tok meg noen rolige dager etter skandinaviske cupen på Lillehammer for å samle litt overskudd igjen. I jula hadde jeg planlagt og legge ned en god del mengdetrening. Det vil si mange lange skiturer og mindre hardøkter som konkurranser og intervaller. Jeg får til mange fine turer i starten av ferien, men i en tid der man omgår mange andre mennesker er sjansen for å bli smittet og syk større enn resten av året. Jeg våkner fjerde juledag med skikkelig vond hals og blir skikkelig forkjøla. For å skjerme brødrene mine reiser jeg på "isolat" på hytta vår på Sjusjøen. Jeg blir bedre og prøver meg på en kort skitur nyttårsaften, men får tilbakefall og må ta det helt med ro. Det blir mange dager uten trening og jeg har nå tatt en avgjørelse på at den skandinaviske cupen i Falun nå til helgen kommer alt for tidlig og jeg må stå av. Dette er veldig ergelig! Både med tanke på skandinavsik cup sammenlagt, men også med tanke på mange viktige uttak til WC og U23 VM. Desverre er det vanskelig å få gjort noe med sykdom og det kommer som regel veldig ubeleilig. Nå må jeg bare se fremover og bli ordentlig frisk før jeg begynner opptreningen igjen så jeg ikke får ennå et tilbakefall. Det kommer flere renn og morroa denne sesongen har ennå ikke startet!

Skeptisk, engstelig og skuffet må jeg stå over rennhelgen i Sverige førstkommende helg


Feiret jul hjemme på Brandbu sammen med familien, her sammen med lillebror Bjørnar
Nyttårsaften ble feiret med disse jentene på Lillehammer

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar