mandag 19. januar 2015

WC Otepää

Tross den lange sykdomsperioden og fravær fra den skandinaviske cupen i Falun fikk jeg en gledelig beskjed om at jeg var med i troppen som skulle til Estland og Otepää for å gå klassisk sprint i helgen. Jeg var veldig spent på formen, ettersom jeg begynte å trene fredagen før, 7 dager med trening etter 10 dager på sofaen. Men jeg reiste nedover med hevet hode og hadde troen på at formen var der. Dagen før går vi noen drag sammen vi jentene og da syntes jeg at jeg henger bra på og jeg får troen på at dette kommer til å gå bra. Når dagen kommer og vi tester ski merker jeg at jeg ikke har de beste skiene, men jeg har ikke noe valg. Det er dette jeg har og må gjøre det beste ut av det. Jeg syntes selv at jeg går en helt grei prolog, men når kanskje ikke formen var helt på plass og skiene ikke spilte på lag røyk jeg rett ut fra prologen... Veldig skuffa akkurat der og da, så jeg spenner på meg skiene og gå 4x5min intervall ute i løypene for å få en skikkelig hardøkt før jeg løper tilbake til hotellet.


Så det ble en bomtur til Estland desverre, men en erfaring rikere. Skal man gå WC sprint må man har utstyr og ski på stell og fomren må være bra for å gå videre fra prologen. Nå blir det hjem og legge ned en god mengdeperiode før NM og U23 VM!






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar