søndag 25. januar 2015

Kretsmester på 10km skøyting

Etter bomturen til de estiske skoger har jeg lagt ned en god mengdeperiode med trening. Dette er for å prøve å få en toppform til U23 VM første uken i februar. Treningen har gått fint og jeg har fått gjort det jeg hadde planlagt. Lørdag reiste jeg opp til Gålå for å få en skikkelig god hardøkt med å gå 10km skøyting. Denne distansen er det både på NM og i U23VM så var litt på tanke å få en skikkelig gjennomgang ettersom jeg ikke har gått distanse og komkurranse siden midten av desember. Det var mange sterke navn på lista, så nivået var veldig bra. Ettersom det bare var et vanlig renn så hadde jeg fått smurt opp et par ski hjemme og det var ingen sekundering. Så det var bare gå inn i sin egen boble og presse seg mot seg selv. Jeg ser hvordan jeg går mot de jeg starter rundt og skjønner at jeg har startet ganske rolig når jeg ligger et stykke bak hun som starter forran meg i starten, men utover i løpet får jeg opp farten i forhold til de rundt meg og jeg plukker en og en løper. Tilslutt har jeg tatt igjen alle som startet før meg og jeg går siste halve runden alene. Da mister jeg litt piffen og klarer ikke å presse så bra som jeg egentlig burde. Alikevel går jeg inn til en ganske solid seier med 22 sekunder. Jeg vinner og blir kretsemster på 10km skøyting, det er første gang. Fornøyd med løpet, selv om jeg dabber litt av på slutten!

Klar på start
Nydelig vintervær på Gålå i dag
Pallen i kvinner senior på 10km skøyting KM 2015

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar