tirsdag 15. desember 2015

Skandinavisk Cup i Vuokatti, Finland

Sesongens første av 3 helger med Skandinavisk Cup sto for døren helgen som var. I år var det finske Voukatti som arrangerte første runde i cupen. Jeg var her for 2 årsiden også, så jeg visste litt hva jeg gikk til. De hadde endret løypene litt, men store deler av terrenget var det samme. Fredag konkurrerte vi i 10km klassisk i en 3,3km løype, lørdag sprint skøyting og søndag 10km skøyting. Jeg startet SkanCup sesongen veldig bra med en 2 plass på fredag. Godt fornøyd med løpet, selv om Sofia Henriksson var 16 sekunder forran. På lørdagens sprint gikk jeg en middels prolog, kom meg greit videre til semi, men der så det stopp. I en sving etter en lang glislette ble jeg rett og slett dytta i siden som gjorde at jeg og Mari Eide falt oppå hverandre. Det ble eksit i semien og en veldig bitter 12. plass. Heldigvis klarte jeg å revansjere meg bra på søndagens skøytedistanse og gikk inn til peronlig bestenotering i skøyting med en 5. plass.

Pallen fra 10km klassisk Skandinavisk Cup Vuokatti 2015

Godt fornøyd med helgen i Finland, selvom sprinten var veldig bitter... Men sånn er sprint, alt kan skje!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar