tirsdag 1. desember 2015

Gålåsprinten 2015

En viktig helg på Gålå sto for tur. Det ble gått sprint skøyting og 15km skiathlon. Jeg hadde store forventninger til helgen ettersom jeg viste det var det viktigste uttaksløpet til WC Lillehammer.
På sprinten lørdag var jeg kanskje litt for tent før start og klarte ikke å roe meg ned noe særlig under veis i prologen. Jeg kommer langt bak de beste på en 8.plass. I heatene har jeg grei kontroll på avensement selv om jeg syntes jeg må gå veldig fort. Under finalen skjer det litt klabb og babb i starten, men jeg kommer meg heldigvis unna. Jeg bli liggende langt bak i feltet når tempoet blir satt opp i bakkene, men jeg beit meg fast, for jeg visste at det kunne skje mye på oppløpet. Og akkurat det gjør det. Jeg ligger på 5 plass inn på oppløpet, men med en fantastisk spurt og avsluttning klarer jeg å gå forbi alle forran meg og er de få centimeterene forran i mål for å ta seieren. En fantastisk deilig følelse på en dag der kroppen var litt dau og sliten!

Sesongens første seier under Gålåsprinten 2015
Photofinish - hadde de nødvendige cm, bra innslag!
Tette dueller under sprinten
Startfeltet i finalen
Spurtoppgjør i semifinalen

Dagen etter var det altså skiathlon og et viktig uttaksrenn. Det var topp 6 som gjaldt. Jeg merket fra første stavtak at kroppen ikke spilte på lag. Den var helt dau. Det var rett og slett ikke krefter i kroppen. Jeg sleit skikkelig og når ikke skiene var spesielt gode heller var det en svart dag. Jeg karret meg inn til en 13 plass, laaangt bak de beste og måtte se WC toget reise langt i forrveien. En veldig kjedelig dag, men sånn ble det. Jeg får isteden rette blikket fremover mot Skandinavisk Cup i Finland om 2 uker og få lagt ned gode treningstimer isteden!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar