mandag 8. desember 2014

Minitour på Lillehammer

I helgen gikk jeg 3 nye renn i world cup under minitouren på Lillehammer. Jeg var veldig spent før fredagens skøytesprint. Målet her var å gå videre fra prologen. Dette klarer jeg på hengdene håret. Jeg kommer på 30 plass i prologen og har 0,03 sek margin ned til nummer 31. Heldigvis hadde jeg marginene på min side i dag. I kvartfinalen møter jeg selveste Marit Bjørgen. Jeg kjenner fort at tempoet er høyt, men jeg karrer meg med og er egentlig greit fornøyd med å gå i mål som nummer 4 i mitt heat. Jeg ender på 20 plass og stjeler med det tilbake U23 trøya i WC. Det vil si at jeg måtte vente til hele sprinten var over og opp på pallen, men det er jo bare gøy!

Ut med startnummer 19 i prologen

Opp siste bakken før stadion, mange folk som var å heiet

Høye skuldere? Karret meg akkurat videre fra prologen som nummer 30

Stjal tilbake ledertrøya i U23cupen og måtte med det opp på podiet

Fis la ut bilde på sin instagramkonto
 Lørdag sto det 5km skøyting på planen. Jeg syntes jeg gjennomfører et greit renn, men på dette nivået og i disse løypene er jeg sjanseløs. Rett og slett for dårlig! Jeg kommer på en 50plass, ca minuttet bak vinner, men kun 20 sekunder bak poeng.




Jeg starter som nummer 37 ut på jaktstarten søndag og merker fort at mange har lyst til å gå fort og åpner i et vanvittig tempo. Jeg åpner mer kontrollert og blir med det tatt igjen av mange løpere første runden, men isteden går jeg fortere andre runden og går i mål som nummer 32. Altså 2 fattige plasser bak world cup poeng, men jeg var ikke bedre enn dette i dag og må være fornøyd med resultatet.
En morsom og lærerik helg i WC over. Selv om 3 så tøffe renn med mye sirkus rundt tærer på kreftene!
Ut som nr 37 på jaktstarten
Gøy å gå i et så stort felt, ikke alt for ofte vi jentene gjør det

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar